Jam session Dones [Benimaclet]

Rita Rio and Her Orchestra
Tenim el gust de notificar-vos una de les activitats que estem maquinant per al dia 22 de Març al CSO L'Horta [Benimaclet, València]. Serà una Jam de dones on comptarem amb la participació del grup Popen.

No tancarem la Jam a cap estil musical, no es preten que les que participen siguen músiques professionals; volem que siga un exercici d'autoconfiança, d'aprenentatge, de compartir, de passar una bona estona, de prendre l'escenari i per damunt, de fer visible la dona als espais musicals.
Una Jam diferent. Trencant rols de gènere.

Per tal d'animar-vos a participar, anem a re-utilitzar una aplicació-web creada per a les jornades de CoreTres a Madrid. No hem pogut modificar la informació que apareix, però podem gastar la web igualment. És molt senzill:

PER A POSAR UNA CANÇÓ NOVA:

1- Añadir canción
2- Registrarse con un email - nombre
3- Título de la canción + Artista/grup
4- Seleccionáis a qué os apuntáis en la pestaña 'me apunkto'

PER A APUNTAR-VOS COM A INTEGRANT:

1-'Me apunkto' pestaña
2- Registrarse con email - nombre
3- Seleccionáis a qué os apuntáis en la pestaña 'me apunkto'

Notes:

- Només la persona que posa un tema el pot esborrar, li eixirà una creu roja damunt de la cançó.
- Les persones que toquen vents si hi ha més d'un i troben que no es poden apuntar que facen servir l'opció de 'Coros' i qui vullga fer coros no cal que s'apunte, que participe directament.

*També hi haurà lloc a la improvització, però per a les persones que preferisquen fer versions o preparar-se alguna cançó abans, que gasten l'aplicació.

Hi haurà equip per a guitarra, baix, bateria, teclat i veus.
Anem a jugar a vore què ix!!!

Per a més informació: fusaactiva@gmail.com




4 comentaris:

  1. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Anònim2/24/2014

      Totalment d'acord en el que dius Pau i a més està molt ben explicat.
      És també de veres que pense que hi ha moltes dones que no arriben a llençar-se amb el tema de la música, de pujar a un escenari i tocar amb una banda i m'imagine que per a moltes d'aquestes dones pot ser una referència, vore's reflexada en les músiques que estan tocant i plantejar-se en serio, a la següent jam, anar i tocar un tema. No se, que penses?

      Elimina
  2. Anònim2/24/2014

    Lo primer... si emprem términs q siga en la forma correcta, sino les argumentacions, al meu pareixer, perden credibilitat...

    *discriminació positiva: "La discriminación positiva o acción afirmativa, es el término que se da a una acción que, a diferencia de discriminación negativa (o simplemente discriminación), pretende establecer políticas que dan a un determinado grupo social, étnico, minoritario o que históricamente haya sufrido discriminación a causa de injusticias sociales, un trato preferencial en el acceso o distribución de ciertos recursos o servicios así como acceso a determinados bienes, con el objetivo de mejorar la calidad de vida de grupos desfavorecidos, y compensarlos por los prejuicios o la discriminación de la que fueron víctimas en el pasado" de la wiki, aixina en plan rápid...

    - Lo segon, en quin lloc posa q es "exclusiva" per a dones? jo no ho ha vist...
    -i per últim crec en la necesitat de crear activitats únicament per a dones (no me referisc a aquesta ja q, com he dit, no trobe en lloc l'exclusivitat d la q parla Pau), vivim en un món hostil cap a la dona, on es difícil crear un espai de seguretat i confiança on desenvoluparte lliurement sense la sentir la mirada patriarcalista al bescoll (sí, está ahí, sempre está ahí, per molt lliures q ens sentim i molt concienciats i polítics... sempre està ahí) condicionant la teua existència, mermant la teua autoestima... es per això, com a forma d'empoderament, on les activitats femenines ens ajuden a creixer, a enfortirnos i trobar en atres dones companyes de lluita, contra el món q continuament ens tira mos al coll...

    i Pau, sent q el teu comentari es atra de les moseguades al coll que tenim q soportar diariment.... no estic diguent q ho siga... si no com ho he sentitn jo personalment....

    ResponElimina
  3. Para Pau: no es que la mujer tenga más o menos visibilidad que el hombre, es que la mujer está tradicionalmente excluida de prácticamente cualquier campo que implique un cierto reconocimiento, gracias a mecanismos patriarcales encubiertos como la infantilización, cosificación, desvalorización, etc. Desde que nacemos vamos interiorizando una serie de roles que nos van limitando, mientras que a los hombres se les otorga unos privilegios gracias a los cuales tendrán más facilidad para destacar en cualquier ámbito que desee. La creación de espacios no mixtos es tan antigua como el patriarcado, y responde a la necesidad de las mujeres de tomar conciencia de su opresión y empoderarse, esto es, generar la confianza suficiente para estar al mismo nivel que el varón. Y más en el tema de la música, en el que las mujeres son definidas en función de la subjetividad masculina, y seguramente más valoradas por cualidades ajenas a su nivel y experiencia musical, y más acordes con el rol femenino que se nos ha impuesto (la carga sexual, por ejemplo). Verses y reconocerse en los ojos de otras mujeres es concienciarse, es sororidad (solidaridad entre mujeres) y es empoderamiento. Sin estos tres requisitos previos me parece bastante ingenuo pensar que espontáneamente consigas montar una jam mixta en la que mujeres y varones tengan la misma presencia.
    Sobre lo de los equipos de fútbol ni voy a entrar, me parece absurda la comparación, y es una muestra más del desconocimiento y el miedo que existe a sentir cuestionados los roles patriarcales y los propios privilegios.

    Por último, enhorabuena por esta iniciativa a todas las personas que estáis detrás, me parece un frente de lucha muy interesante, y ojalá se sigan creando más espacios como este....ánimo y fuerza!
    ;)

    ResponElimina

expressa't...